19 Ting, Som Du Bliver Væsentlig Bedre Til i Dit Kærlighedsliv og Dit Arbejde Ved At Blive Certificeret Kærligheds Coach

Hvad får du selv, din (kommende) partner, dem, du arbejder med (kollegaer, chefer, kunder, klienter, patienter mfl.) og dine eventuelle børn ud af, at du deltager på RTC/T uddannelsen?

  1. Basal tryghed i forhold til dig selv og andre. Du har en oplevelse af, at verden grundlæggende er et trygt sted. (også selvom der kan ske ulykker, sygdom og krig).
    Du hviler i dig selv. Du er dig selv, som du er. Autentisk. Andre må synes, hvad de gør, uden du behøver at tage dig af det. Det giver frihed til både dig selv og den anden. Du tager ikke tingene så nært, og det gør dig lettere at være sammen med.
    Kunne du tænke dig mere tryghed?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du har mere tryghed?


  2. Tilfredsstillende relationer til både mænd og kvinder. Du kan kort og godt finde ud af det med relationer.
    Kunne du tænke dig mere tilfredsstillende relationer?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du har mere tilfredsstillende relationer?


  3. Tage imod kærlighed, ros, anerkendelse, opmærksomhed, omsorg og støtte. Også selvom du ikke lige får den på den måde – eller af dem, du synes, du skulle, burde, ønskede at få den af. Når du kan tage imod, bliver du tanket og. Når du er tanket op, har du mere at give af. Du giver derfor selv mere kærlighed, ros, anerkendelse, opmærksomhed, omsorg og støtte.
    Kunne du tænke dig blive bedre til at modtage og give kærlighed, ros, anerkendelse, opmærksomhed, omsorg og støtte?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du bliver bedre til at modtage og give kærlighed, ros, anerkendelse, opmærksomhed, omsorg og støtte?


  4. Realistisk optimisme. Sammen med handlekraft, mod og vedholdenhed. En realistisk optimisme forenet med mod, handlekraft og vedholdenhed giver dig succes, uanset hvad du går i gang med. Hvis det overhovedet har mulighed for at lykkes. Og det har det. Med en realistisk optimisme, går du netop i gang med det, der er muligt at få succes med.
    Med realitstisk optimisme forventer du ikke det urimelige af andre eller dig selv. Men du forventer det bedste fra og for både dig selv og andre.
    Kunne du tænke dig mere realistisk optimisme?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du har mere realistisk optimisme?


  5. Sund økonomi. Dit forhold til penge præger din livsglæde, mere end hvor mange penge du har. En sund økonomi er som et sundt parforhold: Berigende og en kilde til daglig glæde.
    Kunne du tænke dig en sund økonomi?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du har en sund økonomi?


  6. Evner at tiltrække en kvalitetskæreste. Det giver mere ro og glæde i dit liv at være sammen med ham eller hende, der får dit hjerte til at synge.
    Kunne du tænke dig en kvalitetskæreste?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du tiltrækker en kvalitetskæreste?


  7. Nemt ved at komme i balance/hvile i dig selv igen – selv ovenpå udfordrende situationer, også i forhold til andre. Altså lande alarmtilstanden – overlevelsesgearet. Det giver ro og reducerer stress. Begge dele giver dig overblik, så du bla. kan se de muligheder, som der.
    Kunne du tænke dig mere balance og overblik?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du har mere mere balance og overblik?


  8. Tackle en afvisning. Hvor tit lader du være med noget, fordi du dybest set er bange for den andens reaktion? Bange for at komme til at føle dig afvist?
    Forestil dig hvor befriende det er, når du ikke længere oplever det ubehageligt, hvis andre siger nej tak til dig eller det, som du kommer med. Færdig med at holde dig selv tilbage. Det er frihed!
    Selv at sige nej tak, når det er det, der er bedst. Den går hånd io hånd med at tackle en afvisning. Mange har svært ved at sige nej, fordi de ikke selv bryder sig om at blive afvist. Mange har svært ved at sige nej, fordi de er bange for den andens reaktion. Det binder din livsenergi. At sige nej er ofte det samme som at sige ja til dig selv! Så et nej kan give adgang til mere af din livsenergi. Det kan et velvalgt ja naturligvis også.
    Kunne du tænke dig at meste afvisninger og nej’et?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du mester afvisninger og nej’et?


  9. Sund balance mellem din opmærksomhed på dig selv og den anden. Det her er noget, som mange bøvler med. Enten for meget eller ingen fokus på den anden.
    Kunne du tænke dig at have en sund balance mellem din opmærksomhed på dig selv og den anden?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du har en sund balance mellem din opmærksomhed på dig selv og den anden?


  10. God indlevelsesevne. En moden person er kendetegnet ved at kunne se sig selv udefra og andre mennesker indefra. Indlevelse giver dig et større perspektiv og bedre handlemuligheder. Andre vil desuden opleve dig mere kærlig og omsorgsfuld.
    Kunne du tænke dig at have en god indlevelsesevne?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du har en god indlevelsesevne?


  11. Forbliver nærværende i kontakten. At være til stede i nuet udfordrer det moderne menneske. Mine bedsteforældre behøvede ikke mindfulness. De VAR bare. De gav sig tid til ”skumring”, hvor man sad stille og oplevede solen gå ned. Hver dag.
    At være Nærværende med sig selv er fundamentet for nærvær med andre. Kærlighed kan først mærkes, når der er nærvær. Ellers er det kun noget, man ved, men ikke føler.
    Kunne du tænke dig at være nærværende, også i kontakten?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du er nærværende, også i kontakten?


  12. Affinder dig ikke med dårlige situationer og ved, at du fortjener at blive behandlet ordentligt. Du er respektfuld overfor andre og dig selv.
    Kunne du tænke dig at være respektfuld overfor andre og dig selv?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du er respektfuld overfor andre og dig selv?


  13. God kropskontakt også når du er i kontakten med andre. Kroppens reaktioner er som et kompas. De fortæller dig, hvad der er godt og skidt – hvis du vil og kan høre det.
    Kunne du tænke dig at have en god kropskontakt?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du har en god kropskontakt?


  14. Godt selvværd. Du er tiltrækkende for andre at være sammen med, fordi du ikke længere er needy eller holder afstand. Og så er der alle de andre fordele ved et godt selvværd. Eksempelvis at du sætter så meget pris på dig, at du sørger for det, som er godt for dig inklusiv sund kost og motion.
    Kunne du tænke dig at have et godt selvværd?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du har et godt selvværd?


  15. Ikke bange for at være alene. Den her er fundamentet for gode relationer. Og for at du kan have et godt liv. Når du er ikke afhængig af andre mennesker, har du frihed til at vælge. Så bliver dine valg tilvalg og ikke fravalg af dig selv! Så kan du stoppe med at være i pleaser rollen, og i stedet være dig, som du er.
    Kunne du tænke dig ikke at være bange for at være alene?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du ikke er bange for at være alene?


  16. Medfølelse med dig selv eller andre, når der er lidelse. Det giver dig nænsomhed.
    Kunne du tænke dig at have medfølelse?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du har medfølelse?


  17. Lader dig ikke overmande af følelser, fornuft eller instinktive reaktioner. Holder sunde grænser og håndterer vrede konstruktivt. Du bliver derfor heller ikke oversvømmet af opgivelse eller kollaps.
    Kunne du tænke dig at have et godt forhold til følelser, fornuft, instinktive reaktioner og grænser?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du har et godt forhold til følelser, fornuft, instinktive reaktioner og grænser?


  18. Forlader et usundt forhold. Du ved og mærker, hvem der er god for dig at tilbringe tid sammen med – og hvem du skal begrænse dig tid med. Det gælder både familie, kæreste, venner, kollegaer og chefer.
    Kunne du tænke dig at forlade eller begrænse usunde forhold?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du kan forlade eller begrænse usunde forhold?


  19. Tilgive og komme videre i dit liv.
    Kunne du tænke dig at tilgive og komme videre i dit liv?
    Hvordan vil det påvirke dit arbejde, dit kærlighedsliv eller din rolle som forælder, hvis du kan tilgive og komme videre i dit liv?

Synes du disse 19 ting lyder for godt til at være sande? Indtil du selv oplever det, kan det godt være svært at forestille sig, at du kan alt dette.

Hmn nej okay, jeg tror, at du godt kan forestille dig et liv på denne måde. Ellers var du ikke nået igennem hertil.

Disse 19 punkter er, sådan som du typisk er, når du har en god portion tryg tilknytningsform!
Og det er kort fortalt, det du på det personlige plan kan få ud af at deltage på Relation & Tilknytnnings Coach / Terapeut uddannelsen.

Ja tak – tag mig hen, hvor jeg kan tilmelde mig Relation & TilknytningsCoach/Terapeut uddannelsen

En tanke om "19 Ting, Som Du Bliver Væsentlig Bedre Til i Dit Kærlighedsliv og Dit Arbejde Ved At Blive Certificeret Kærligheds Coach"

  1. hej jeg har lige læst dit nyhedsbrev om de 19 råd og takker dig virkeligt meget for dem jeg er en 65 årig kvinde der har haft en hård barndom og har været indlagt 12 gange og det blev det kun være af så da jeg læste rådne kunne jeg for det første se nogle mønstre og samtidig fik jeg endelig noget at arbejde med som virker overkommelig for mig så jeg vil takke dig mange gange for den hjælp og støtte det har givet mig jeg er meget sensitiv så hvis du ved noget mere om det og har nogle gode råd vil jeg blive meget glad jeg har haft det fysisk og psysisk skidt siden 1995 men har ikke ville give op venlig hilsen aida stort kærligheds knus til dig

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *